Профспілка металургів і гірників України
facebook youtube

16 серпня 2023 року

Українські бренди на світовій арені: як розвиватиметься експорт країни до 2030 року?

16 01

Українські підприємці оцінюють брак власного фінансового ресурсу на розвиток експорту від $250 тис. до $2,5 млн.

Дослідження малого та середнього підприємництва (МСП) в країні показують, що кожен п’ятий підприємець оцінює свої втрати у понад 100 000 доларів через ескалацію бойових дій. Однак, навіть у такі непрості часи, бізнесам вдається демонструвати свою стійкість. Вони швидко розробляють нові стратегії виживання бізнесу, приділяючи все більше уваги збільшенню своєї присутності на закордонних ринках.

Цю тенденцію підтверджує прогнозування щодо відновлення та розвитку українського експорту, яке було розроблено за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) та федеральної компанії "Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH" (GIZ), результати якого нещодавно були представлені на Західноукраїнському експортному форумі (повний звіт можна переглянути тут).

Загалом 96% підприємців мають намір розширити експортний напрямок. Великі та середні бізнеси ставлять амбітні цілі, прагнучи збільшити частку експорту у своїх продажах у середньому на 35% до 2025 року. Тим часом мікро- та малі підприємства цілять ще вище, прагнучи збільшити свій експорт у два з половиною рази порівняно з нинішнім рівнем.

Експерти ПРООН опитали підприємців і визначили низку перешкод на шляху до розвитку експорту. Серед усіх виявлених перешкод брак фінансових ресурсів виявився найбільш актуальним. Власники мікро- та малого бізнесу оцінюють обсяг додаткового фінансування, необхідного для розвитку експорту, у близько 250 тис. дол. США, а великого — до 2,5 млн дол.

Отримати таке фінансування – надзвичайно складне завдання, а надто у воєнний час. Не маючи змоги залучити кошти самостійно, підприємці мусять знайти шляхи залучення зовнішнього фінансування, якщо вони все ж планують досягти поставлених цілей.

Хоча фінансові обмеження є серйозною проблемою, це не єдині перешкоди, з якими стикаються бізнеси в розширенні свого експорту. Брак знань про ринок, мовні бар’єри, складні бюрократичні процедури та обмежені міжнародні зв’язки також можуть перешкоджати прогресу. Подолання цих бар’єрів потребує комплексного підходу, що поєднує фінансову допомогу з цільовими навчальними програмами, наставницькими ініціативами та платформами для сприяння державно-приватному діалогу. Це має першочергове значення не лише для виживання українського бізнесу, а й для економічного зростання та розвитку країни загалом.

За матеріалами сайту liga.net

  • MEFM100x100jpeg
  • atom60
  • fmu60
  • fprk
  • fpu100x100
  • frgu60
  • histadru2t
  • industri-all100x100
  • logo-prupu100x100
  • logo-sm100x100
  • logo_fometaux
  • mtwtu60
  • ptgmprk
  • turkmetall100x100