26 березня 2024 року
Deutsche Bahn та профспілка GDL врегулювали тарифну суперечку
Після більш ніж чотирьох місяців суперечок та шести страйків профспілки машиністів поїздів управління німецької залізниці Deutsche Bahn (DB) та профспілка GDL у понеділок, 25 березня, досягли угоди у своєму конфлікті з питання про заробітну плату, повідомляє агентство Deutsche Presse-Agentur GmbH (dpa).
Про деталі угоди обидві сторони мають намір оголосити на окремих прес-конференціях у Берліні 26 березня. Раніше обидві сторони домовилися зберігати мовчання до завершення переговорів про зарплату, зазначає агентство, запевняючи, що пасажирам і клієнтам DB страйки, які тривалий час ламали їхні плани, більше не загрожують.
Неодноразові страйки GDL торкнулися мільйонів пасажирів, і компанія Deutsche Bahn у період страйків спромоглася надати лише базовий набір поїздів далекого прямування, зазначає dpa. Від страйків постраждала економіка Німеччини, оскільки вони торкнулися і вантажних перевезень. Інститут німецької економіки (IW) оцінив витрати на загальнонаціональний залізничний страйк у 100 млн євро на день.
Deutsche Bahn та профспілка GDL хочуть проінформувати громадськість про досягнуту угоду на спільній прес-конференції у Берліні у вівторок, 26 березня, об 11.30. Повідомляється, що директор з персоналу DB Мартін Зайлер за півтори години до того окремо виступить із заявою перед журналістами.
Федеральні політики вже вітали вирішення спору, що триває з листопада 2023 року. «Це важливий сигнал безпеки та надійності для мільйонів пасажирів і мандрівників, на які очікують великодні свята», - сказала Ізабель Кадемарторі (Isabel Cademartori), експерт з питань транспорту фракції СДПН у бундестазі.
Шостий, останній із страйків німецьких машиністів відбувся 12 березня і тривав 24 години. У GDL вказали на його «неминучість», пояснивши це тим, що керівництво DB з 19 січня не представило нової пропозиції щодо врегулювання конфлікту.
Головною вимогою профспілки було поетапне скорочення робочого тижня з 38 до 35 годин для машиністів, що працюють позмінно, зі збереженням колишнього окладу. Крім того, GDL вимагав від DB разової інфляційної компенсації у розмірі 3000 євро та лінійного підвищення зарплат на 555 євро. Це приблизно 15% середнього окладу німецького машиніста.
Керівництво Deutsche Bahn критикувало цю вимогу через брак машиністів, але на попередньому раунді переговорів концерн був готовий погодитися на 36-годинний робочий тиждень з повною компенсацією зарплати в два етапи до 2028 року. Однак профспілка під керівництвом його голови Клауса Весельські (Claus Weselsky) відхилила цю пропозицію. Минулого тижня DB та GDL оголошували, що проведуть переговори за зачиненими дверима.
За матеріалами сайту dw.com