
15 грудня 2022 року
Сильна промислова база має бути стратегічним пріоритетом ЄС
Про це йдеться в заяві Асоціації європейських виробників сталі (EUROFER), опублікованій на сайті організації.
Як наголосили в асоціації, зараз на карту поставлене майбутнє європейської промисловості, якій загрожує енергокриза. Крім того, в цих умовах виробники мають витратити значні кошти на декарбонізацію.
15 грудня 2022 року
Сильна промислова база має бути стратегічним пріоритетом ЄС
Про це йдеться в заяві Асоціації європейських виробників сталі (EUROFER), опублікованій на сайті організації.
Як наголосили в асоціації, зараз на карту поставлене майбутнє європейської промисловості, якій загрожує енергокриза. Крім того, в цих умовах виробники мають витратити значні кошти на декарбонізацію.
Лідери ЄС найближчими днями ухвалюватимуть фундаментальні рішення щодо промислового майбутнього Європи. На фоні енергокризи в Європі в ЄС мають терміново розробити та впровадити промислову політику, спрямовану на посилення конкурентоспроможності промисловості та підвищення її стійкості, а також на сприяння переходу до «зеленої» економіки.
За словами Акселя Еггерта, генерального директора EUROFER, сильна промислова база має бути стратегічним пріоритетом для ЄС.
«Лідери ЄС терміново мають вдосконалити європейську «Зелену угоду» відповідно до необхідності забезпечити конкурентоспроможність та сталий розвиток промисловості. Йдеться насамперед про застосування ETS, CBAM, а також про сприяння нарощуванню виробництва «зеленого» водню», – зауважив він.
ЄС є лідером політики щодо запобігання змінам клімату, зазначили в EUROFER. Проте європейська промисловість стає дедалі вразливішою через високі витрати на дозволи на викиди вуглецю в період до 2030 року, і це може призвести до катастрофічних наслідків. Тому «зелений» перехід необхідно супроводжувати інвестиціями в декарбонізацію.
Як зауважують в асоціації, політики мають створити умови, які гарантуватимуть, що тимчасові закриття підприємств не стануть остаточними. Для цього потрібно:
- розглянути подальше коригування часових рамок дії антикризових заходів ЄС, щоб допомогти компаніям впоратися з високими цінами на енергоносії;
- терміново вирішити проблему стрімкого падіння експорту сталі з Євросоюзу й масштабного зростання імпорту.
Європейський металургійний сектор знову закликав політиків ЄС знайти рішення щодо експорту в рамках CBAM, що дозволяє зберегти надання безкоштовних дозволів на викиди для всіх виробників продукції, що експортується. При цьому асоціація підтримує пропозицію про поступову відмову від безплатного розподілу таких дозволів для товарів, що продаються на внутрішньому ринку ЄС.
У EUROFER також зауважили, що слід дотримуватися послідовного підходу в застосуванні законодавства про впровадження технологій виробництва «зеленого» водню, вловлювання та використання вуглецю (CCU). Виробництво водню слід зробити легшим, швидшим і дешевшим.
«США зосередили значну увагу на інвестиціях у чисті технології, від електромобілів до вітрогенераторів, які мають одну спільну рису: усі вони є частиною ланцюжка створення вартості сталі. «Зелена» сталь є центральним елементом нової промислової політики США. Ми маємо зробити те саме в ЄС», – зауважив Аксель Еггерт.
Як повідомлялося, у ЄС 13 грудня досягли політичної угоди про впровадження нового транскордонного тарифу на викиди вуглецю (CBAM) при імпорті чавуну та сталі, цементу, добрив, алюмінію та електроенергії. Компанії, які імпортують ці товари до Євросоюзу, будуть зобов’язані купувати сертифікати, що покривають плату за викиди CO2, пов’язані з виробництвом. Схему також погодилися поширити на імпорт водню, чого не було в початковій пропозиції.
За матеріалами сайту gmk.center
15 грудня 2022 року
Гендерний розрив в Іспанії: серед низькооплачуваних працівників жінок вдвічі більше
Згідно з останніми даними опитування активного населення Національного статистичного інституту Іспанії (INE), жінки заробляють у середньому на 21% менше, ніж чоловіки. Опитування також показало, що кількість працюючих жінок із найнижчою заробітною платою вдвічі перевищує кількість чоловіків. Жінки, як і раніше, виконують більшу частину низькооплачуваної роботи в Іспанії.
15 грудня 2022 року
Гендерний розрив в Іспанії: серед низькооплачуваних працівників жінок вдвічі більше
Згідно з останніми даними опитування активного населення Національного статистичного інституту Іспанії (INE), жінки заробляють у середньому на 21% менше, ніж чоловіки. Опитування також показало, що кількість працюючих жінок із найнижчою заробітною платою вдвічі перевищує кількість чоловіків. Жінки, як і раніше, виконують більшу частину низькооплачуваної роботи в Іспанії.
Якщо у 2006 році гендерний розрив у заробітній платі скоротився на 6%, то потім він став зростати і у 2020 році різниця становила 19%. 2021 року чоловіки заробляли в середньому 2276 євро на місяць, а жінки — 1883 євро на місяць, або на 393 євро менше.
Розрив у заробітній платі збільшується ще сильніше, якщо йдеться про заробітну плату на найвищих посадах. Дослідження показало, що кожен третій чоловік отримує вищу зарплатню. Якщо подивитися на найнижчу заробітну плату, яка вважається меншою за 1376 євро, то 40,5% жінок отримували менше за цю суму порівняно з 20,2% чоловіків.
За словами дослідника Флорентіно Фельгеросо з Фонду прикладних економічних досліджень (FEDEA), жінки в Іспанії часто менш кваліфіковані і мають низькооплачувану роботу, тому що на них зазвичай лягає тягар догляду за дітьми та літніми людьми.
Згідно з даними дослідження, найнижче оплачувані робочі місця припадає на роботу прибиральниці або робітниці з догляду, і 90% зайнятих у цьому – жінки. Те саме відбувається і в другій найбільш низькооплачуваній роботі в індустрії гостинності та адміністративному секторі.
На іншому кінці шкали знаходяться галузі з найвищою зарплатою, в тому числі електроенергетика та газова галузь, де чоловіків зайнято на 30% більше, ніж жінок. Крім того, в інформаційно-комунікаційному секторі, ще одній галузі із високими зарплатами, працює вдвічі більше чоловіків, ніж жінок.
На найменш оплачуваних роботах 10% чоловіків отримують зарплату в розмірі 595 євро, серед такої ж категорії жінок 10% отримують 562 євро. З іншого боку, найбагатші 10% чоловіків заробляють 5130 євро на місяць, найбагатші жінки - 5029 євро.
Ще один фактор, що збільшує розрив в оплаті праці, полягає в тому, що в Іспанії вшестеро більше жінок, які працюють за контрактом на неповний робочий день – 22%, чоловіків – 6,6%.
Згідно з останніми даними Європейської комісії, гендерний розрив в оплаті праці в Іспанії вищий, ніж у середньому по ЄС і становить 13%. Що ж до деяких інших країн Європи, то у Франції чоловіки заробляють у середньому на 16% більше, ніж жінки, у Німеччині цей показник становить 18%, у Великій Британії, чоловіки заробляють на 8,3% більше, ніж жінки.
За матеріалами сайту thelocal.es
14 грудня 2022 року
Яким буде пенсійний вік у Німеччині?
Багато людей йдуть на пенсію раніше за пенсійний вік, що загострює проблеми на ринку праці.
Канцлер Шольц бачить у цьому проблему і хоче, щоб у майбутньому більше людей виходило на пенсію лише у віці 67 років, повідомляє німецький портал Tagesschau.
14 грудня 2022 року
Яким буде пенсійний вік у Німеччині?
За підрахунками Федерального інституту демографічних досліджень, дедалі більше людей у Німеччині стали раніше йти на пенсію. Згідно з цими даними, багато хто йде з ринку праці у віці 63 або 64 років, тобто раніше стандартного пенсійного віку (65 років).
Федеральний канцлер Олаф Шольц хоче, щоб менше людей йшло на пенсію до досягнення встановленого законом пенсійного віку. «Важливо збільшити частку тих, хто справді може працювати до пенсійного віку. Сьогодні для багатьох це складно», – заявив канцлер. Шольц також бачить «потенціал збільшення» частки жінок ринку праці.
У той же час економіка Німеччини страждає від нестачі робочої сили. «Ми можемо дещо засвоїти, створивши найкращі стартові можливості для молодих людей та інвестуючи у професійну підготовку та подальшу освіту, – сказав Шольц. – І нам також знадобиться імміграція з інших країн, щоби забезпечити наше процвітання».
Раніше на пропозицію канцлера профспілки Німеччини відреагували різкою незгодою, як і ліві політики та громадські організації.
Соціальна асоціація Німеччини (SoVD) класифікувала проект канцлера так: «Підвищення пенсійного віку означає не що інше, як скорочення пенсії». Такий проект «просто неприйнятний». Натомість необхідно провести фундаментальну дискусію щодо фінансування обов'язкового пенсійного страхування, переконані профспілки.
Наразі у Німеччині планується поетапне підвищення пенсійного віку з 65 до 67 років до 2029 року. Федеральний міністр праці Хубертус Хайль відкинув подальше підвищення пенсійного віку. Ще у травні 2022 року, після того, як економісти наполягали на виході на пенсію у 70 років, він сказав: «Ми домовилися в коаліції, що не збільшуватимемо встановлений законом пенсійний вік. І нічого в цьому не зміниться».
За матеріалами сайту tagesschau.de
13 грудня 2022 року
Далекобійники Південної Кореї більше не страйкують
Корейські водії вантажівок припинили страйк через 16 днів після його початку через зростаючий тиск з боку уряду та розбіжності у галузевих профспілках, повідомляє корейська агенція Yonhap News. Робота у портах нормалізувалася.
Цей страйк викликав перебої з поставками, в тому числі, і в сталеливарній промисловості, що завдало суттєвих збитків металургійним підприємствам.
Наприкінці минулого тижня страйкарі поступово почали залишати пікети та повертатися до роботи.
13 грудня 2022 року
Далекобійники Південної Кореї більше не страйкують
Корейські водії вантажівок припинили страйк через 16 днів після його початку через зростаючий тиск з боку уряду та розбіжності у галузевих профспілках, повідомляє корейська агенція Yonhap News. Робота у портах нормалізувалася.
Цей страйк викликав перебої з поставками, в тому числі, і в сталеливарній промисловості, що завдало суттєвих збитків металургійним підприємствам.
Наприкінці минулого тижня страйкарі поступово почали залишати пікети та повертатися до роботи.
У зв'язку з цим відбулася екстрена нарада лідерів профспілок, проте вони розійшлися в думках – продовжувати страйк або повертатися до роботи, більшість висловилися за те, щоб припинити протести. Було ухвалено рішення страйкуючих водіїв розпустити, але продовжувати боротися за свої вимоги.
Влада Південної Кореї пообіцяла розглянути можливість продовження системи безпечних вантажоперевезень.
Нагадаємо, 24 листопада профспілка далекобійників Південної Кореї оголосила загальний страйк. Це вже другий страйк водіїв великовантажних автомобілів цього року. Головна вимога, які висувають страйкуючі, – розширення Системи безпечних вантажоперевезень, що гарантує базову заробітну плату та покращення умов праці. Термін дії цієї системи спливає наприкінці року. До далекобійників приєдналися водії промислового сектору.
Страйк викликав збої в ланцюжку поставок Південної Кореї. За оцінками влади, вона обійшлася сталеливарній та нафтохімічній промисловості майже 1 млрд доларів. Під час протестів доступ до портів, зокрема, Пусану та Кван'яну було заблоковано. Середньодобові обсяги перевалки контейнерів становили від 10 до 25% звичайного рівня.
За матеріалами сайту en.yna.co.kr
8 грудня 2022 року
Уряд Південної Кореї просить страйкуючих повернутися до роботи на меткомбінатах
Уряд Південної Кореї вимагає від страйкуючих далекобійників у сталеливарній та нафтохімічній промисловості повернутися до роботи в четвер.
За повідомленнями ЗМІ з посиланням на міністерство промисловості, близько 35% з 2600 водіїв бензовозів по всій країні страйкують. Уряд висловлює побоювання, що цей страйк може зашкодити діяльності меткомбінатів, виробництву автомобілів і суден.
8 грудня 2022 року
Уряд Південної Кореї просить страйкуючих повернутися до роботи на меткомбінатах
Уряд Південної Кореї вимагає від страйкуючих далекобійників у сталеливарній та нафтохімічній промисловості повернутися до роботи в четвер.
Прем'єр-міністр Хан Дак Су дав вказівку урядовцям видати наказ про «початок роботи».
Десятки тисяч страйкуючих далекобійників вимагають, щоб програма збільшення розміру мінімальної заробітної плати була постійною. Уряд досі відмовлявся, але зараз заявив, що може продовжити її за наступні три роки.
«Уряд впевнений: сьогодні нам абсолютно необхідно розірвати порочне коло невиправданої організованої акції», — сказав Хан.
За словами високопоставленого представника профспілки, більше жодних переговорів не заплановано.
Другий страйк менш ніж за шість місяців ускладнив постачання товарів від автомобілів до палива, що обійшлося країні в 3,5 трильйона вон (близько 2,66 мільярда доларів) за перші 12 днів.
За повідомленнями ЗМІ з посиланням на міністерство промисловості, близько 35% з 2600 водіїв бензовозів по всій країні страйкують. Уряд висловлює побоювання, що цей страйк може зашкодити діяльності меткомбінатів, виробництву автомобілів і суден.
За матеріалами сайту minprom.ua